Liiton uutisia liittyen loppuvuoden 2021 kilpailuihin!
# 30.08.2021
Liitto tulee organisoimaan lokakuussa JunnuCup-, Nuorten ja Seniorien BJJ SM- sekä Joukkueiden Nogi SM-kilpailut. Marraskuussa otellaan BJJ SM-mitaleista. Kaikki em. kilpailut otellaan Lempäälän Ideaparkissa.
Kilpailuihin tulee liittymään seuraavat käytännöt:
* Kaikilta kisapaikalle saapuvilta 18-vuotta täyttäneiltä (myös valmentajilta ja junnujen huoltajilta) vaaditaan koronapassi (kirjattuna kaksi (2) saatua koronarokotetta tai sairastettu koronatauti viimeisen kuuden (6) kuukauden aikana) tai terveydenhuolto-organisaation tekemä koronapikatesti (max. 72 tuntia vanha). Ns. kotitestit eivät käy. Jos alaikäinen osallistuu aikuisten kilpailuihin, häntä koskettaa yli 18-vuotiaille asetetut rajoitteet. Jokaisen sisään tapahtumaan pyrkivän "status" tarkistetaan ja jollei em. vaatimukset täyty, ei kilpailupaikalle valitettavasti pääse sisään.
* Kaikilta ottelijoilta, myös junnuilta, vaaditaan liiton kilpailulisenssi. Ottelijan peruessa osallistumisensa kilpailulisenssimaksua ei palauteta, mutta osallistumismaksu palautetaan kilpailukutsun määrittelyn mukaisesti.
* Edustaa voi vain liiton jäsenseuroja. (Vuoden 2021 jäsenmaksun suorittaneet seurat löytyvät täältä: https://bjjliitto.fi/seurat.php?lang=fi). Edustussääntö koskettaa siis myös junnuja ja valkovöisiä ottelijoita.
* Kisapaikalle pääsee alaikäisten ottelijan kanssa vain yksi (1) huoltaja, jonka tulee olla ottelijan mukana hänen saapuessaan kisapaikalle. Tämän lisäksi jokaisella liiton jäsenseuralla on käytössä kaksi (2) seurapassia, joilla nimetyt (nimet lauantaille ja sunnuntaille annetaan toimitsijoille kisapaikalle saavuttaessa) valmentajat pääsevät sisään.
* Kilpailut järjestetään ilman yleisöä ja kilpailupaikalla pyritään käytännön järjestelyin estämään turhat kontaktit. Kisapaikalla on kaikille maskipakko (myös junnuille). Otteluissa ei käytetä maskia.
Mahdolliset tarkennukset ja lisätiedot tiedotetaan heti, kun niitä nousee esiin, jotta ottelijat voivat valmistautua niihin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
Nämä rajoitteet ja määrittelyt koskevat siis vuoden 2021 kilpailuja ja antavat meille mahdollisuuden edistää kisajärjestelyitä. Ymmärrämme, että joillekin näistä saattaa olla ylimääräistä vaivaa, harmia ja mielipahaa, mutta toivomme kuitenkin ymmärrystä ja joustavuutta asian suhteen. Toivottavasti vuosi 2022 toisi helpommat olosuhteet toimia myös meidän lajin piirissä.
---
Ps: liitto neuvottelee parhaillaan pikatesteihin erikoistuneen terveydenhuollon organisaation kanssa mahdollisista erikoisjärjestelyistä, joita ottelijat/paikalle saapujat voisivat hyödyntää sekä Lempäälässä että mahdollisesti jo tietyillä ulkopaikkakunnilla. Näistä lisätietoa lähitulevaisuudessa.
NoGi 2021 SM-kilpailut peruttu!
# 11.08.2021
Valittaen joutuu SBJJL:n kilpailuorganisaatio ilmoittamaan Nogi 2021 SM-kilpailujen 21.-22.8.2021 peruuttamisesta seuraavaan AVIn voimassaolevaan kokoontumisrajoitukseen viitaten...

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alue
Määräys ajalle 5.8.-26.8.2021: Voi järjestää korkeintaan 10 henkilön tilaisuuksia sisätiloissa ja korkeintaan 50 henkilön tilaisuuksia rajatuissa ulkotiloissa. Yli 10 henkilön tilaisuuksia sisätiloissa voi järjestää, jos niissä noudatetaan THL:n ja OKM:n hygienia- ja turvallisuusohjetta ja lähikontakti osallistujien välillä pystytään tosiasiallisesti välttämään. Lähikontakti tarkoittaa sisätiloissa asiakkaiden oleskelua enintään kahden metrin etäisyydellä toisistaan yli 15 minuutin ajan tai fyysistä kontaktia. Yli 50 henkilön tilaisuuksia ulkotiloissa voi järjestää, jos niissä noudatetaan THL:n ja OKM:n hygienia- ja turvallisuusohjetta ja fyysinen kontakti osallistujien välillä pystytään tosiasiallisesti välttämään.

Kisaorganisaatio palauttelee maksetut kisamaksut kilpailuun ilmoittautuneille liiton maksujärjestelmän kautta. Halutessasi voit jättää maksun sisään odottelemaan tulevia BJJ SM-kilpailuja, jonka toivomme toteutuvan rokotekattavuuden karttuessa ja mahdollisen koronapassin käyttöönoton myötä. Jos jätät maksun sisään, niin laita tahdostasi viestiä bjjliitto@gmail.com.

NoGi SM-kilpailuinfoa!
# 06.08.2021
Etelä-Suomen aluehallintovirasto kieltää tartuntatautilain 58 §:n 1 momentin nojalla Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan kuntien alueilla kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 10 (kymmenen) henkilöä sekä kaikki ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 50 (viisikymmentä) henkilöä.

Näiden kuntien alueilla voidaan kuitenkin järjestää sisätiloissa yli 10 (kymmenen) henkilön sekä alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa yli 50 (viidenkymmenen) henkilön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia edellyttäen, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden on tosiasiallisesti mahdollista välttää lähikontakti
toisiinsa ja turvallisuus voidaan varmistaa noudattaen opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen 31.5.2021 antamaa ohjetta.
Lähikontaktilla tarkoitetaan tässä päätöksessä ihmisten oleskelua samassa sisätilassa alle kahden metrin etäisyydellä toisistaan yli 15 minuutin ajan tai fyysistä kontaktia toisiinsa ja ulkotilassa fyysistä kontaktia toisiinsa.

Määräys on voimassa ajalla 14.7.2021-10.8.2021.

SBJJL seuraa tilanteen etenemistä ja odottaa uutta määräystä, joka astuu voimaan 11.8. Tämän jälkeen päätetään miten kilpailun kanssa edetään.
No-Gi SM-kilpailuiden ilmoittautuminen
# 07.07.2021
Vuoden 2021 No-Gi SM-kilpailuiden ilmoittautuminen avataan 26.7.2021.
Huom! Värivöiden sarjoihin voi osallistua vain liiton jäsenseuroja edustavat urheilijat. Jäsenseuralla tulee olla vuoden 2021 jäsenmaksu maksettuna.
Maksun jo suorittaneet seurat löytyvät täältä: https://bjjliitto.fi/seurat.php?lang=fi
Vuoden 2020 ja 2021 kisapalkintostipendit
# 14.06.2021
Pitkään jatkuneen koronatilanteen vuoksi liiton hallitus on päättänyt pidentää vuonna 2020 ja 2021 umpeutuvien liiton kisapalkintostipendien voimassaoloa vuoden 2022 loppuun.
Toivottavasti mahdollisimman moni pystyy hyödyntämään tätä tukea kansainvälisen kisakokemuksen ja -menestyksen keräämiseksi.
Jos/kun olet aikeissa hyödyntää 2020 ja/tai 2021 umpeutunutta kisapalkintostipendiä, niin ole ystävällinen ja ilmoita siitä liitolle sähköpostitse osoitteeseen bjjliitto@gmail.com.