MAIN FBJJF INFORANKING JUNIORS ACADEMIES LICENSES EVENTS
Vakavien loukkaantumisten ennaltaehkäisy
# 13.03.2024
Haluaisimme muistuttaa muutamasta tärkeästä harjoitteluturvallisuuteen liittyvästä asiasta. Näitä olisi hyvä käydä läpi seuran ohjaajien ja harrastajien kanssa. Tämä ei ole virallinen ohjeistus, vaan toive keskustelunavauksesta.

Vakavien loukkaantumisten ennaltaehkäisyn kolme suositusta:

1. Harjoittelun vuosikelloon sisältyisi ohjattua tekniikkaharjoittelua turvallisesti kaatumisesta ja heitoissa kyydissä olemisesta. Etenkin peruskurssiin olisi hyvä sisällyttää osio näitä. Ydinkohtia kaatojen ja heittojen aikana; leuka kohti rintaa, vältä suorilla raajoilla alastulon vastaanottoa ja ukemimainen alastulon rullaus.

2. Muutamien tekniikoiden on huomattu olevan erityisen vaarallisia vakavien niska- ja polvivammojen näkökulmasta: takavyöheitto taittaen yli, käsivarsiheitto suoraan yli, jalkasaksikaadot sekä suljettuun guardiin päin hyppääminen. Näiden tekniikoiden kieltämistä sparreissa voisi harkita. Nämä kaikki eivät ole kuitenkaan kiellettyjä tekniikoita kisoissa (huom. vyöluokkarajoitukset), joten näihin kannattaa tutustua hallitussa tekniikkaharjoittelussa.

3. Kamppailulajien erityispiirre on niskalle kohdistuva rasitus ja tärskyt. Jokaista lajia harrastavaa olisi hyvä muistuttaa omatoimisesta niskalihasten vahvistuksesta. Myös ohjatussa harjoittelussa voisi säännöllisesti olla niskalihasten vahvistamista. Vahvat niskalihakset antavat turvaa isoissa tärskyissä ja suojaavat rasitusvammoilta.

Turvallisia ja kehittäviä harjoituksia kaikille!
Alaikäiset SBJJL:n arvokilpailuissa
# 07.02.2024
Alaikäisten ottelemisoikeus SBJJL:n arvokilpailussa!
Alle 18-vuotiaat kilpailijat voivat osallistua jatkossa liiton arvokilpailuihin, joissa ei ole nuorten sarjoja, täyttämällä ”Otteluoikeus nuorelle SBJJL:n kilpailuun” -lomakkeen.
Lomakkeelle tulee allekirjoitus sekä huoltajalta että valmentajalta. Lomake täytetään kilpailukohtaisesti ja sen voi lähettää aikaisintaan 1kk ja viimeistään 48 tuntia ennen kilpailupäivää sähköpostitse liitolle tai vaihtoehtoisesti ottaa paperisena versiona mukaan kilpailupaikalle, jossa se esitetään toimitsijoille sisäänkäynnissä ja punnituspisteellä henkilöllisyyden tarkastamisen yhteydessä. Lomakkeen puuttuminen on este ottelemiselle ko. kilpailuissa!
Lomakkeen löydät täältä: https://bjjliitto.fi/…/Otteluoikeus%20nuorelle%20SBJJL.pdf (kaikki liiton arvokilpailut)
Käytäntö astuu voimaan 1.3.2024 eteenpäin eli ensimmäistä kertaa alaikäisen osallistumisoikeus tarkistetaan Joukkueiden 2024 BJJ SM-kilpailuissa maaliskuussa.
Minors in FBJJF’s competitions!
Competitors under the age of 18 can participate in the FBJJF's competitions in the future, which do not have youth series, by filling out the "Under 18y participation in FBJJF competition" form.
The form must be signed by both the guardian and the coach. The form is filled out for each competition and can be sent by e-mail to the association no earlier than 1 month and no later than 48 hours before the day of the competition, or alternatively, take a paper version with you to the competition venue, where it will be presented to the officials at the entrance and at the weigh-in during the identity check. The absence of the form will prevent competing in the competition!
The Form: https://bjjliitto.fi/…/Underage%20competitor… (only Finnish Open competitions)
New policy will be effective 1st of March 2024 onward.
Info: kilpailut@bjjliitto.fi
Epäasiallinen kohtelu ja häirintä
# 04.02.2024
Hyvä BJJ-yhteisö!
Liitto muistuttaa, että olemme sitoutuneet tasa-arvoiseen ja yhdenvertaiseen toimintaan emmekä myöskään hyväksy mitään epäasiallista kohtelua tai häirintää liiton omissa ja liiton jäsenseurojen tapahtumissa.
Ohessa sitaatti liiton säännöistä:
Liitto ja sen jäsenet sitoutuvat liikunnan ja urheilun yhteisiin vakavaa epäasiallista käyttäytymistä ja vakavia eettisiä rikkomuksia koskeviin kurinpitomääräyksiin ja urheiluyhteisön yhteisen eettisten rikkomusten (Suomen Olympiakomitean alaisen) kurinpitolautakunnan toimivaltaan ja sääntöihin sekä sen päätöksiin. Liiton jäsenseurat (yhteisöt) sitouttavat omat jäsenensä ja toiminnassaan mukana olevat henkilöt ja yhteisöt edellä mainittuihin kurinpitomääräyksiin ja kurinpitolautakunnan toimivaltaan, sääntöihin ja päätöksiin.
Jokainen liiton tietoon tuotu tapaus tutkitaan ja tämän jälkeen toimitaan asianmukaisella tavalla. On tärkeää huomioida, että liitolla on aina velvollisuus kunnioittaa asianosaisten yksityisyyttä eikä tapauksia käsitellä julkisesti ellei siihen ole erityinen tarve ja kaikkien asianosaisten lupa.

Jäsenseurojen yhteystiedot
# 24.01.2024
Jatkossa liitolta jäsenseuroille lähetettävät sähköpostit kohdennetaan vain seurojen yhteystiedoissa oleviin yleisiin seurojen sähköpostiosoitteisiin:
Tällöin seuraedustajat voivat varmistua siitä, että sähköpostiosoite on juurikin se oikea ja varmasti tavoittaa oman seuran.
Nyt on siis oikea hetki tarkistaa oman seuran tiedot ja varmistua niiden oikeellisuudesta. Jos on tarvetta muokkauksille, niin muutostiedot tulee lähettää liiton sähköpostiin. Jatkossa kannattaa muutokset tietoihin huomioida aina, kun esim. seurojen vastuuhenkilöt vaihtuvat.
Seuramaksut 2024
# 21.12.2023
Hyvä seuraedustaja,
Vuosi 2023 lähestyy loppua ja täällä liitossa olemme jo alkaneet valmistautua vuoden vaihtumiseen ja tulevaan uuteen kauteen. Heti vuoden taittuessa uuteen voi vuoden 2024 seuramaksun käydä suorittamassa täältä: https://bjjliitto.fi/maksa_seura.php .
Huomioithan, että maksaessasi maksua tulee sinun olla kirjautuneena liiton järjestelmässä olevalle jäsentilille. Maksusta saa seuran kirjanpitoon kuitin, joka löytyy ko. jäsentililtä suorituksen jälkeen. Maksua suorittaessasi huomaa tarkistaa, että alasvetovalikossa on valittuna oikea jäsenseura, koska muuten suorituksesi saattaa mennä toisen jäsenseuran hyväksi. (Valitettavasti meillä ei ole muita tapoja ottaa vastaan tuota maksua.)
Uutena ominaisuutena keräämme seurojen harrastajamääristä tietoa ja nämä sinun tulee kirjata kyselytaulukkoon, jotta voit maksun suorittaa. Harrastajamäärätietoja tarvitaan esim. valtion vuosittaisiin apurahahakemuksiin, joissa ne ovat pakollisia tietoja. Velvoite on kerätä tiedot vuosittain. Kerätyistä tiedoista laitamme harrastajayhteenvedon seurasi tietoihin liiton verkkosivustolle, joten toivomme, että syöttämäsi tiedot vastaavat vuoden 2023 oikeaa tilannetta.Kysymme siis näitä harrastajatietoja: Alle 12v, 12-18v, 19-34v, 35-64v, yli 65v (tytöt, naiset / pojat, miehet / muu).Tämä siis nyt etukäteisinfona, jotta pystytte varautumaan, kun menette 2024 seuramaksua suorittamaan.
Vuoden 2024 Seuramaksulla liiton jäsenseurat saavat kilpailuoikeuden SBJJL:n kilpailuissa sekä osallistumisoikeuden liiton organisoimiin tapahtumiin ja muihin mahdollisiin aktiviteetteihin (tuomarikoulutukset, nuorten maajoukkuetoiminta yms.), Olympiakomitean (OK) tarjoamat edut: https://www.olympiakomitea.fi/…/edut-sopimukset-liitoille…/ sekä luonnollisesti referenssioikeuden OK:n jäsenliittoon erilaisia seura-avustuksia ja -apurahoja hakiessaan.
Liiton puolesta toivotamme teille kaikille oikein rauhallista Joulua ja hyvää Uutta Vuotta 2024.
SBJJL hallituksen pst.
Aki Lehto, pj.
Embed RSS
USER ACCOUNT >>